söndag 3 mars 2013

Hej, jag är evangelikal och...

När jag läste Stefan Swärds ledare i Världen idag så började jag fundera.


Här är några röster från evangelikala utöver vår jord.

Hej, jag är evangelikal och tror på helvetet som evig pina

Hej, jag är evangelikal och tror på helvetet som ett utplånande

Hej, jag är evangelikal och tror att alla räddas tillslut

Hej, jag är evangelikal och tror att vi måste välsigna den moderna staten Israel

Hej, jag är evangelikal och tror vi måste stötta våra palestinska syskon

Hej, jag är evangelikal och tror på rättfärdiga krig

Hej, jag är evangelikal och är pacifist

Hej, jag är evangelikal och nationalist

Hej, jag är evangelikal och anarkist

Hej, jag är evangelikal och gillar spännande karismatik med guldregn

Hej, jag är evangelikal och skeptisk till karismatik

Hej, jag är evangelikal och jag tror att Andens gåvor verkar idag

Hej, jag är evangelikal och jag tror inte att Andens gåvor verkar i dag som på NT:s tid

Hej, jag är evangelikal och kreationist, jorden skapades exakt så som 1 mos säger

Hej, jag är evangelikal och tror vetenskapen har rätt om utvecklig genom evolution

Hej, jag är evangelikal och tror vi ska välsigna samkönade par

Hej, jag är evangelikal och tror homosex är en styggelse

Hej, jag är evangelikal och tror kvinnan ska underordna sig mannen

Hej, jag är evangelikal och tror vi ska underordna oss varandra

Hej, jag är evangelikal och tror inte kvinnor kan vara ledare i kyrkan

Hej, jag är evangelikal och tror kvinnor kan fungera i alla uppgifter i kyrkan

Hej, jag är evangelikal och tror inte på omgifte efter skilsmässa om inte den andre varit otrogen

Hej, jag är evangelikal och tror att det finns möjlighet till en ny chans efter skilsmässa

Hej, jag är evangelikal och tror på en hierarkisk ordning med biskopar

Hej, jag är evangelikal och betonar det allmänna prästadömet

Hej, jag är evangelikal och tror att barn ska döpas

Hej, jag är evangelikal och tror att dopet är för de med en medveten tro

Hej, jag är evangelikal och tror att bibeln ska läsas kritiskt

Hej, jag är evangelikal och tror att bibeln ska läsas och förstås bokstavligt

Hej, jag är evangelikal och stöder dödsstraff

Hej, jag är evangelikal och är pro-Life

Hej, jag är evangelikal och väntar på uppryckandet när som helst

Hej, jag är evangelikal och tror att himmel och jord ska brinna

Hej, jag är evangelikal och tror Gud ska upprätta skapelsen

Vem bestämmer vilka som inte platsar?

Inga kommentarer: