torsdag 15 maj 2008

Går folk på sånt här?

Jag fick precis ett mejl med ett erbjudande att bli $10.500.000.00 rikare! Men naturligtvis kostar det lite att bli rik, jag citerar:
"Let me repeat again, try to contact them as soon as you receive this mail to avoid any further delay and remember to pay them their Security Keeping fee of $270.00 US Dollars for their immediate action. You should also let me know through email as soon as you receive your Atm Card.
Yours Faithfully, Dr. David William"
Men jag bryr mig givetvis inte, jag är nämligen redan rik i cyberrymden. Efter ett tips från Mackan så kollade jag vad min blogg var värd, se själv!



53 481kr är inte att förakta! Men man har ju lärt sig att läsa det finstilta, BlogVärde skriver: Ansvarsfriskrivning: Det värde som beräknas behöver inte ha något med verkligheten att göra. Då denna beräkning görs med tränade apor är det svårt att uppskatta ett exakt värde.

Jag visste att något inte stämde!

Inga kommentarer: