onsdag 14 maj 2008

Strödda tankar

Google humor!
Har ni provat Googles senast tjänst? Den som översätter alla sidor till valfritt språk. Här kan ni se den engelska varianten av Kolportören!
Bra idé men de behöver nog arbeta lite mer på hela grejen, eller vad säger ni?
Jag diggar presentationen av mig: "The pastor in cruciform, Allhabad"
Vad kan man säga?



Mackan Anderssons toppenbok "Ur mörkret" kan läsas GRATIS här!

Microsoft lanserar
en häftig Google earth konkurrent kallad: WorldWide Telescope. Tyvärr funkar den bara i Windows :-(

Kolla din uppmärksamhet här
(dagens YouTube)

Israel 60år!
Gör Dagens kunskapstest. (Jag fick 10 av 13 på första försöket!)

Väckelsefenomenet i Florida
fortsätter att diskuteras på olika bloggar. Här är ett axplock från Rob McAlpines blogg.

Slutligen ett visdomsord från ASBO Jesus:

4 kommentarer:

David Nyström sa...

Jag har bott en tid i Allahabad; det är en trevlig stad i nordindien full med hinduer. Kanske en google-profetia? :-)

Joachim Elsander sa...

David! Häftigt! Hur får Google Borlänge till Allahabad? Måste nästan vara övernaturligt och du har dessutom bott där. I am amazed!

Anonym sa...

Grymt kul med Allahabad, jag har bott där också. En natt.

Ganska tankvärt med cruciform. Google menar alltså att det bästa sättet att beskriva er församling är att ni vill formas av korset. Eller?

Kul att du ska tala på Frizon!

Z sa...

Kunde inte sluta skratta åt cruciform...Allahabad! Får kolla in andra "engelska" sidor också.