fredag 5 oktober 2007

Guds rike och politik del 4

Intressant att notera att diskussionen om politik och Guds rike fortsätter i Dagen. Jag förstår fortfarande inte vad Martin och Jonathan menar i sin kritik av Frizon och EFK ung. Däremot uppskattar jag EFK ungs initsiativ till en träff för att samtala om de här sakerna. Uppenbarligen är det ett samtal som behövs.

Det blir den 17 november på Örebro Missionsskola. Min analys av den här debatten är att Guds rikes utmaning till oss är både omtumlande och utmanande. Kan det här med Guds rike till och med påverka vilka drycker jag väljer, vilka kläder jag köper, ja rent av hela mitt liv?
Bra att det här samtalet fortsätter!

Jag avslutar med en video med Brian McLaren, han förklarar vad Guds rike handlar om på ett väldigt bra sätt:


Allt Gott

Inga kommentarer: