lördag 11 september 2010

I Israel och Palestina



Här kommer ett kort inlägg från Jerusalem. Det finns mycket att skriva det har verkligen varit omtumlande dagar i Israel och Palestina. Så håll till godo. Mer kommer.

Det som berört mig mest är mötet med unga kristna palestinier och deras berättelser om muren som skär sönder landskapet likt en grym kniv.

Jag kommer alltid bära med mig deras skrämande berättelser om unga nyckfulla soldater med stora vapen som likgiltigt ser dem som ickemänniskor men i vars händer de tvingas lägga sina liv vid varje checkpoint.

Jag har aldrig hört så många berättelser om förnedring som under de här dagarna.

Som sagt, jag återkommer med mer när jag kommit hem men så här långt kan jag säga att min syn på Israel och konflikten i grunden förändrats.

PS. Glöm inte att följa mig på twitter, där uppdaterar jag dagligen. DS.
Published with Blogger-droid v1.5.8